دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی است

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۵۵ ب.ظ

آیت الله مقتدایی: 

تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی است  



 تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی استآیت الله مقتدایی:

  تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی است  


  دبیر شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه در زمینه تبلیغ بین الملل بسیار عقب هستیم، گفت: امروز تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی است چرا که عطش فراگیری دین در دنیا بسیار زیاد است. 

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در آیین افتتاحیه دوره های آموزشی جامعه المرتضی، اظهار داشت: حوزه تا پیش از تاسیس این مرکز در زمینه تبلیغ بین الملل با خلا مواجه بود و اگرچه این مرکز حوزوی دیر تاسیس شد، اما امروز فعالیت های خوبی دارد.  

وی با بیان اینکه حوزه در گذشته چنین ظرفیتی برای تبلیغ در عرصه بین الملل نداشت، تصریح کرد: عدم ظرفیت و زیرساخت ها و برخی مشکلات موجب شده بود که صحبتی برای تبلیغ دین به زبان خارجه مطرح نشود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امکان تبلیغ و اعزام در عرصه بین الملل برای حوزه پدیدار شد، گفت: امروز تبلیغ در عرصه بین الملل تکلیف شرعی است، چرا که عطش فراگیری دین در دنیا بسیار زیاد است.   

آیت الله مقتدایی با بیان این که نام این مرکز حوزوی بسیار زیبا است، گفت: امروز جامعه المطفی نام خود را در دنیا به خوبی مطرح کرده است و ان شاالله این مرکز نیز در سطح جهان نقش خود را به بهترین شکل   ایفا کند.

*آموزش زبان به طلاب لازم است

وی با تاکید بر اینکه دنیا نیازمند معارف اهل بیت(ع) می باشد و حوزه علمیه قم نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است و فضلای والایی در حوزه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: امروز بدون زبان نمی توان به تبلیغ بین الملل پرداخت و به همین دلیل آموزش زبان به طلاب اقدامی بسیار خوب و لازمی می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با زبان بومی نمایندگان ادیان به مباحثه و مناظره می پرداخت، گفت: ایشان با استدلال از دین خودشان با آن ها مباحثه کرد و همگان را شگفت زده کرد که به عنوان «عالم آل محمد» شهرت یافتند و بهترین تاثیر این مناظرات این بود که حضرت رضا(ع) با زبان بومی ادیان گفت وگو می کردند.

*کوتاهی در عرصه تبلیغ بین الملل برابر است با پاسخگویی در روز قیامت!

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه تبلیغ به زبان های کشورهای مختلف اثرات بسیاری برای دین و مکتب اهل بیت(ع) دارد، افزود: امروز جمعیت هایی متشکل از شیعیان و مسلمانان در چین و کشورهای مختلف وجود دارند اما ما نرفته ایم تا به تبلیغ بپردازیم و امروز اگر در زمینه تبلیغ کوتاهی کنیم مقصر هستیم و در قیامت باید پاسخگو باشیم. 

وی تصریح کرد: امروز دنیا نیازمند مبلغان برای امور دینی هستند و ما باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

*مبلغان وهابی کسانی که مسلمان شده اند را می بلعند 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در دنیا تشرف به دین اسلام پیدا کردند و شیعه شدند با مطالعات شخصی خود به این حقیقت دست یافته اند، گفت: مبلغان وهابی این افراد را با تبلیغ می بلعند و آن ها را وهابی می کنند. 

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی وظیفه سنگینی برای جذب کسانی که به دین اسلام گرایش پیدا میکنند دارند، بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطابات اسلامی پیش از این آمادگی خود را مبنی بر اعزام روحانیونی که زبان خارجه می دانند برای خارج از کشور اعلام کرد، اما مشکل زبان را داشتیم. 

*مبلغان شیعه افراد را از چنگال وهابیت نجات دهند

وی با بیان اینکه فعالیت موسسه جامعه المرتضی بسیار مفید است، تصریح کرد: دانش پژوهان این موسسه از نظر تحصیل و تهذیب با احساس تکلیف واجب که ضرورت دینی است به یادگیری زبان برای تبلیغ دین اهتمام داشته باشند تا به تدریج به کشورهای مختلف اعزام و منشا خیر و برکت شوند و افراد را هدایت کنند تا از چنگال وهابی ها نجات یابند.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مبلغان این مرکز با اعزام به خارج از کشور می توانند موجب هدایت کسانی شوند که فطرت های پاک دارند، گفت: ارشاد و هدایت مردم به راه حق، ثواب و اجر عظیمی برای مبلغان خواهند داشت.  

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه جامعه المرتضی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است، تصریح کرد: مسئولان این مرکز در آینده با برنامه ریزی بهتر، ظرفیت مکان و اساتید و تعداد دانش پژوهان خود را ارتقا دهند تا در سطح جوامع تاثیر گذار باشند.

*در زمینه تبلیغ بین الملل بسیار عقب هستیم

وی در پایان با اشاره به اینکه در زمینه تبلیغ بین الملل بسیار عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اقدامات این مرکز بسیار خوب و ضروری و در راستای عنایات امام زمان(عج) است چرا که اهلبیت علاقه دارند مکتب اهل بیت(ع) به دنیا ترویج یابد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۴
طلبه گرگانی

نظرات  (۱)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی