دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

فارغ‌التحصیلان حوزه جذب آموزش و پرورش می‌شوند ...

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ

وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیته‌های استانی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از توان حوزه‌های علمیه در امر تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، وی در این نشست گفت: ما باید از توانمندی‌های حوزه‌ کمال استفاده را ببریم، اما نباید کاری را شروع کنیم که به ضد خودش تمام شود، برقراری رابطه و نفوذ و جلب اعتماد دانش‌آموز گام اول تربیت است که روحانیونی مثل حجج اسلام قرائتی و   راستگو در این کار موفق‌ بوده‌اند و باید از وجود طلابی استفاده شود که ذوق این کار را دارند.


*جذب فارغ‌التحصیلان حوزه  طی دوره‌های کارورزی


دکتر فانی ادامه داد: یک اساسنامه تربیت معلم داریم که می‌توانیم بر اساس آن برخی فارغ‌التحصیلان حوزه را انتخاب و با اجرای دوره‌های کارورزی برای آنها و حضور در کلاس‌های آموزشی و ارزیابی‌های لازم و طی دوره‌ها و واحدهای روانشناسی کودک و نوجوان، مربیانی از حوزه‌ را برای کارهای آموزشی- تربیتی جذب کنیم که قطعا عنصرهای ارزشمندی خواهند بود.


 *امکان تامین دویست مشاور مذهبی در مدارس


وی گفت: بندهای دو تا هفت از این طرح‌های یازده گانه با کمک معاونت پرورشی وزارتخانه در زمینه تامین دویست مشاور مذهبی در مدارس و استقرار روحانی در مدارس خاص شبانه‌روزی قابل اجراست، اما باید دستورالعمل داشته باشد و کارشناسان حوزه و آموزش و پرورش در آن مشارکت کنند.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در برنامه‌ریزی‌ها باید صفر تا صد کار را مشخص کرد، اظهار داشت: چهار سال پیش وزیر وقت آموزش و پرورش کلاس ششم را به نظام آموزشی اضافه کرد، ما 48 هزار معلم و کلاس برا ی آن می‌خواستیم، اما چون کار قبل از مطالعات لازم انجام شد و ما هم نمی‌توانستیم آن را متوقف کنیم، لذا مجبور شدیم در برخی مدارس، کلاس‌ها یا نمازخانه‌ها را تیغه کشیده و به کلاس اضافی تبدیل کنیم.


وی تصریح کرد: در کل کشور 105 هزار مدرسه داریم که تنها 21 هزار آن، روحانی برای امام جماعت دارد لذا در بحث برگزاری نمازهای جماعت از حوزه کمک می‌خواهیم.


دکتر فانی همچنین در خصوص وضعیت مدارس امین گفت: نیاز به ارزیابی علمی جامع از وضعیت مدارس امین داریم تا اثربخشی و کارآیی آن بررسی شود.


*اجرایی کردن راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش


وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اجرایی کردن راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش اظهارداشت: در سند تحول 131 راه کار وجوددارد که ما امسال وارد چهل راه کار آن شده و در قالب 99 برنامه در صدد اجرایی شدن آن برآمده‌ایم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی