دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

دستــ نوشتـــ طلبِهــ گـــرگانیــ

...(فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ)...

طلاب، دارای پرونده قرآنی و حدیثی می‌شوند ...

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸ ق.ظ


معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به موضوع تأمین بودجه برای گسترش دوره های تربیت معلم، قرآن، اظهار داشت: پیگیری های لازم از شورای توسعه فرهنگ قرآنی جهت تامین بودجه صورت پذیرفته است. 

*دوازده بازدید استانی


به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی به خبرنگار حوزه گفت: انجام 12 بازدید استانی از حوزه های علمیه اردبیل، گلستان، دماوند، ساری، شیراز، قمصر، شهرکرد، زاهدان، تهران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و اراک، ارسال آیین نامه ها و بخش نامه ها در ابتدای هرسال به مراکز استانی، جداسازی معاونت های تبلیغ و تهذیب در ستاد میانی به دلیل عدم سنخیت وظایف سازمانی و کثرت فعالیت های دو معاونت و همچنین تحت الشعاع قرارگرفتن مقوله تهذیب، ارتقاء سطح کارآمدی و نظارت دقیق بر عملکرد تهذیبی مدیران با برگزاری دو نشست دانش افزایی مدیران و اساتید در تابستان 92 و 93 از جمله اقدامات این معاونت بوده است.


وی ادامه داد: انجام تدابیر ویژه در مورد برنامه های تربیتی و تهذیبی از قبیل زی طلبگی، قرآن، حدیث، تأکید و توجه خاص نسبت به امور آموزشی به ویژه آموزش قرآن کریم و برنامه ریزی برای برگزاری دوره های مهارت افزایی در تابستان 93 توسط دفتر مشاوره و خانواده در راستای تربیت و پرورش مدیر و استاد متخلق از دیگر اقدامات معاونت تهذیب حوزه های علمیه بوده است.


*آسیب‌شناسی عوامل دلسردی مردم به دین


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌خانی با تأکید بر برنامه ریزی های ویژه در راستای تقویت فرهنگ ابراز داشت: آسیب شناسی عوامل دلسردی مردم نسبت به مسائل دینی و ایجاد تحول اساسی در متون درسی حوزه با توجه به مقتضیات زمان و ضرورت پاسخگوبودن روحانیت به مطالبات و پرسش های اقشار مردم با تدوین متون درسی اخلاق پایه های 1 تا 4 از برنامه های انجام شده این معاونت در این راستا بوده است.


*تربیت مدرس نهج‌البلاغه


معاون تهذیب حوزه های علمیه یادآور شد: اعزام اساتید متخصص مشاوره به مدارس علمیه به صورت منظم و دوره ای، ایجاد مراکز تخصصی مشاوره در 7 استان، برگزاری دوره ها و کارگاه های قبل و بعد از ازدواج با موضوع مهارت های زندگی، سازماندهی قرائت، تجوید، حفظ، آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن، تلاوت همراه با تدبر، برگزاری دوره های تربیت معلم قرآن، حفظ و معارف قرآن، تربیت مدرس نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، برگزاری مسابقات قرآن و حدیث و برنامه ریزی در جهت بیان یک آیه یا حدیث اخلاقی در ابتدای کلاس ها توسط اساتید از دیگر اقدامات این معاونت  می باشد.


*برنامه‌های در دست اقدام


حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی در ادامه به بیان برنامه های در دست اقدام پرداخت و خاطرنشان ساخت: اختصاص بودجه های مناسب برای برنامه های تهذیبی و هزینه کرد آن در ردیف برنامه های مصوب معاونت تهذیب یکی از برنامه هایی است که به دنبال آن هستیم؛ ولی متأسفانه تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.


وی ادامه داد: معاونت تهذیب حوزه های علمیه در راستای تقویت بنیان خانواده ها برای حوزویان برنامه های خوبی را در دست اقدام دارد و از طرح هایی که در حال آماده سازی است، تشکیل پرونده قرآنی و حدیث برای طلاب می باشد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به موضوع تأمین بودجه برای گسترش دوره های تربیت معلم، قرآن، اظهار داشت: پیگیری های لازم از شورای توسعه فرهنگ قرآنی جهت تامین بودجه صورت پذیرفته است.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی